Mrs Chatterjee Vs Norway Movie Review: Rani Mukerji UTMERKER, men Balaji Gauri – Jim Sarbh-argumentet skinner

Chatterjee vs Norge har Rani Mukerji som den forurettede moren som kjemper verden for barna sine.

HØYDEPUNKTER

• Ms Chatterjee vs. Norge Regissør: Ashima Chibber
  • Ms Chatterjee vs Norge Skuespillere: Rani Mukerji, Anirban Bhattacharya Jim Sarbh, Balaji Gauri, Barun Chanda
  • Chatterjees vurdering mot Norge: 3,5/5

La oss starte helt til slutt. Det er et øyeblikk i Ms. Chatterjee mot Norge, hvor Debina Chatterjee (Rani Mukerji) sin advokat (Balaji Gauri) under den siste rettssalen stirrer på den norske myndigheten Daniel Singh Ciupek (Jim Sarbh), og ber advokaten om en adoptivforelder ville elske barna like mye som Debika gjør. Når han står på vitnebordet, er Daniel enig i at Debikas kjærlighet til barna er uten tvil. Og det øyeblikket gjenstår, som på mange måter bekrefter Ms. Chatterjee mot Norge og løfter det lidenskapelige dramaet til en mor som kjemper for verden for barna sine til større høyder.

Chatterjee versus Norge – et premiss

Regissert av Ashima Chibber og med Rani Mukerji i hovedrollen som Mrs. Chatterjee, med Anirban Bhattacharya, Jim Sarbh, Barun Chanda og Balaji Gauri i nøkkelroller, kaster filmen deg inn i midten av debakelen mens den forteller historien om NRI Debika som må kjempe. for omsorg for egne barn etter at de er plassert i fosterhjem av norsk barnehage. Debika anses som mentalt ustabil og uegnet til å utdanne sine avdelinger.

Chatterjee mot Norge – en kritikk

På en måte føles Chatterjee vs Norge som en episk, som setter allrounderen Rani Mukerjis Debika mot verden. Rani, en moderne Mother India (av slagsen), utmerker seg som en middelklassebengalsk husmor, som desperat klamrer seg til sine kulturelle røtter – og gir dem videre til sine to barn – selv om norske myndigheter anser dem som frekke. og ofte uhygienisk – som setter spørsmålstegn ved hans moral og fornuft – og til slutt tar barna bort fra ham for personlig vinning.

Mrs. Chatterjee Vs Norway av Rani Mukerji er ikke en enkel klokke. Filmen griper deg i kragen mens den dytter deg inn i media, og etterlater deg andpusten, fordypet i den følelsesmessige uroen til en mor i strid med regjeringen, med menneskene rundt henne og til og med med mannen hennes (Anirban Bhattacharya) – som forkynner tidlig – han har ikke skylden. Ifølge ham er det hun som er ansvarlig for å være for dramatisk og nekte å integrere seg i kulturen i det nye landet, hvor han fremfor alt ønsker å få statsborgerskap. Etter hvert som filmen skrider frem, øker denne emosjonelle ensomheten bare, og overdøver både Debika og publikum når hun befinner seg i en kamp som tilsynelatende ikke kan vinnes.

Basert på den sanne historien om Sagarika Chakraborty, hvis to små barn ble tatt bort av Norge, overlater filmen lite til fantasien – Sagarika ville til slutt bli gjenforent med barna sine – det samme ville Debika – men den effektive dramatiseringen av hendelser gjør den til en overbevisende utsikt.

Ms Chatterjee vs Norge – midlertidig

Rani Mukerji skinner. Hun er uanstrengt perfekt for rollen som en ung mor – fra forvirret lidenskap og sinne til dempet tilbakeholdenhet lar filmen skuespillerinnen uttrykke følelsene sine i en myriade av nyanser. Anirban Bhattacharya skinner som den motvillige ektemannen, som samler seg bak sin kones rygg og holder sitt eget statsborgerskap i påvente av et mye høyere lys enn barnas retur. Avsløringen er Balaji Gauri som Debikas advokat, hvis rettssalmonologer vil gjøre deg rystet og til slutt Jim Sarbhs undervurderte opptreden som en advokat med indisk opprinnelse i Norge som blir filmens hjerte. Vi må nevne den legendariske Barun Chanda – en Satyajit Ray-skuespiller – som alltid klarer å sette fyr på skjermen med bare sin tilstedeværelse.

Chatterjee versus Norge – avslutningsvis

Ingenting fungerer i Ms Chatterjee versus Norge – alene. Filmen fungerer fordi det er en harmonisk sameksistens mellom skuespillerne i hver scene. Hver karakter er ufullkommen, hver karakter er grå og i denne grumsete nyansen av tvil, angst og kamp, ​​er følelsene sterke, noe som gir filmen en glød som bærer den gjennom. Mrs. Chatterjee vs. Norge er riktignok en vanskelig film, men det er ikke desto mindre en film verdt å se.

Eadwig Dunne

"Internett-fanatiker. Ond arrangør. TV-fanatiker. Utforsker. Hipstervennlig sosiale medier-junkie. Sertifisert matekspert."

Legg att eit svar